دوره 15 (1399)
دوره 14 (1398)
دوره 13 (1397)
دوره 12 (1396)
دوره 11 (1395)
دوره 10 (1394)
دوره 9 (1393)
دوره 8 (1392)
دوره 7 (1391)
دوره 6 (1390)
دوره 5 (1389)
دوره 4 (1388)
2. از فنیگرایی تا استعاره؛ تقلیل مفهومی، پیچیدگی و کثرت در نظریة برنامة درسی
دوره 12، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1396، صفحه 1-20
چکیده
موضوع این مقاله چندگانگی مفهومی در نظریة برنامة درسی است. برای واکاوی موضوع، ابتدا جایگاه نظریة برنامة درسی در حوزههای دیگر تبیین و سپس ویژگیها و ساختار نظریه و نظریهپردازی برنامة درسی ارائه ... بیشتر3. زیباییشناسی و هنر از دیدگاه ماکسین گرین و اشارات تربیتی آن
دوره 12، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1396، صفحه 21-45
چکیده
زیباییشناسی به دانش چگونگی استفاده از حسها برای دانستن اشاره دارد. هدف از نگارش این مقاله، بررسی و معرفی دیدگاه ماکسین گرین دربارة هنر و زیباییشناسی و استخراج اشارات وی در تربیت زیباییشناسی است. ... بیشتر4. نقش مؤلفه های تفکر انتقادی در پیشبینی خودکارآمدی دانشجویان پزشکی (مطالعة موردی: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان)
دوره 12، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1396، صفحه 46-59
چکیده
هدف این پژوهش، بررسی نقش مؤلفههای تفکر انتقادی در پیشبینی خودکارآمدی (تلاش، خودتنظیمی و پشتکار) در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوة گردآوری ... بیشتر5. شرایط و راهبردهای مؤثر برای ارائة راهحلهای خلاقانه در حل مسائل ریاضی از دیدگاه دانشجویان خلاق دورة کارشناسی رشتة ریاضی
دوره 12، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1396، صفحه 60-76
چکیده
هدف اصلی پژوهش، شناسایی شرایط و راهبردهای مؤثر بر ارائة راهحلهای خلاقانه در حل مسائل ریاضی در محیطهای آموزشی از دیدگاه دانشجویان خلاق دورة کارشناسی رشتة ریاضی است. دادهها با رویکرد کیفی به روش ... بیشتر6. بررسی میزان توجه به شاخصهای اقتصادی سبک زندگی مبتنی بر توسعة اسلامی- ایرانی در محتوای برنامة درسی دورة ابتدایی و شیوة آموزش معلمان
دوره 12، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1396، صفحه 77-97
چکیده
در عصر توسعه که نیاز جامعه بهشهروندانی با سبک زندگی اقتصادی مبتنی بر توسعة متناسب با فرهنگ بومی خود مبرم است، روزآمدکردن آموزش و ایجاد تغییرات در برنامههای درسی آنها متناسب با شاخصهای اقتصادیِ ... بیشتر7. اثربخشی تئاتر درسی در افزایش مهارتهای اجتماعی و یادگیری دروس پایه در دانشآموزان ابتدایی
دوره 12، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1396، صفحه 98-113
چکیده
هدف این پژوهش، تعیین اثربخشی تئاتر درسی در افزایش مهارتهای اجتماعی و یادگیری دروس پایه در دانشآموزان مقطع ابتدایی است. روش تحقیق نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بوده است. ... بیشتر8. تبیین رویکردهای یاددهی- یادگیری و ارزشیابی مناسب برای برنامة درسی رشد حرفهای مربیان پیشدبستانی
دوره 12، شماره 2 ، پاییز و زمستان 1396، صفحه 114-130